اخبار

هشدار به تمام همشهریان محترم

هشدار به تمام همشهریان محترم

هشدار به تمام همشهریان محترم
هشدار به تمام همشهریان محترم
هشدار به تمام همشهریان محترم

🔹متاسفانه سفرهای نوروزی باعث چرخش ویروس شد. احتمال می رود حتی روستاها که در سه پیک گذشته، تاثیر چندانی از اپیدمی نداشتند، بخاطر سفر شهرنشینان آلوده شده باشند.

🔹 یادمان نرود هنوز اثر اصلی سفرها بر گسترش بیماری خود را نشان نداده و طی ۱۰ روز آینده شعله هایش را به رخمان میکشد. بعبارتی هم اکنون بسیاری از افراد الوده به ویروس شده اند اما هنوز نه علایمی دارند و نه نشانه ای و در دوره کمون با چرخش خود در جامعه در حال تکثیر بیماری خواهند بود.


✍ با مسافرین بازگشته از سفر هیچ دورهمی نداشته باشید. حتی اگر در روستا بودند و مدعی بودند کسی با ما مواجهه نداشته باز هم دورهمی نداشته باشید.

✍ تا مشاهده کردید فردی علایم دارد از او دور بمانید و هرچه گفت حساسیت است و ... باز هم رعایت کنید.

✍ در ادارات ، با همکارانتان فاصله فیزیکی همراه با استفاده از ماسک را رعایت‌ کنید. تمام اتاقهایتان پنجره باز باشد تا مانع ابتلا به بیماری شود.

✍  مسافرین بازگشته از شهرها تصمیم به دورهمی با دوستان و نزدیکان شهر محل زندگی شان میگیرند. این یعنی انتشار احتمالی ویروس به دیگران.

✍ به محض داشتن خفیف ترین علائم از بقیه دور بمانید. خواهشمندیم دایما نگویید چیزی نیست و سرماخوردگی یا حساسیت است. در دوروز ابتدایی علائم ریسک انتقال بیماری محتمل است.

✍ به محض اینکه حس کردید علایمتان مشکوک است به پزشک مراجعه کنید یا با ۴۰۳۰ تماس بگیرید و از کارشناسان آن نزدیکتر مرکز بهداشت ۱۶ ساعته را بپرسید و مراجعه کنید و سریعا درمان را بگیرید تا وارد فاز شدید بیماری نشوید.

❌ حداقل حدود دو ماه احتمالا در پیک چهارم، سخت درگیر میشویم. هرچه بیخیال تر و تصور کنیم حامل ویروس نیستیم، این کرونا بیشتر میتازد. از فردا شاید مرحله ای جدید از انتقال و چرخش ویروس رخ بدهد.

✅ به دیگران آگاهی بدهید و خودتان هم رعایت کنید.

✔️آموزش- سلامت
✳️روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان گیلان غرب
۱۷ فروردین ۱۴۰۰ ۱۶:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید