اخبار

فعالیتهای مرکز بهداشت شهرستان در خصوص کنترل بیماری تب مالت

فعالیتهای مرکز بهداشت شهرستان در خصوص کنترل بیماری تب مالت

 

فعالیتهای مرکز بهداشت شهرستان درخصوص کنترل بیماری تب مالت

1.کلاس آموزشی دوره ای تب مالت برای دامداران در فصل پاییز

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گیلان غرب نظر به بالابودن میزان بروز بیماری تب مالت در شهرستان گیلان غرب یک دوره کلاس آموزشی در 8 کانون آلوده در سطح شهرستان توسط واحد پیشگیری و مبارزه با بیماریها ی مرکز بهداشت برگزار گردید.

در این جلسات علائم،راههای انتقال و پیشگیری  بیماری تب مالت آموزش داده شد و تاکید فراوانی بر استفاده از ماسک هنگام تمیز کردن محل نگهداری دامها و استفاده از دستکش هنگام زایمان گرفتن و دوشیدن شیر دامها صورت گرفت، ضمنا در هر روستا به دو نفر از افرادی که بیشترین همکاری را با مرکز بهداشت در این زمینه داشتند جوایزی اهداء گردید.

ضمنا افراد بیمار در این جلسات علائم ونحوه ابتلای خویش را برای حاضرین تشریح نمودند

 

         مهدی                                         خانم

 

2.برگزاری جلسات آموزشی توسط پزشکان بیمه روستایی در فصل تابستان

 نظر به اهمیت بیماری تب مالت و به منظور کنترل آن لیست روستاهایی که کانون آلوده بیماری هستند توسط واحد بیماریهای مرکز بهداشت گیلان غرب تهیه شده تا ضمن آموزش اقدامات دیگری نیز صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گیلان غرب واحد بیماریها اقدام به اعزام یک تیم برسی شامل پزشک مرکز همراه کارشناس/کاردان مبارزه با بیماریها واموزش سلامت وبهورز خانه بهداشت به منظور حساس سازی مردم منطقه وآموزش راههای انتقال وپیشگیری از بیماری نموده است.

با توجه به اینکه بیشترین موارد ابتلاء به تب مالت درشهرستان از طریق تماس مستقیم با دام بوده ودیگر اینکه مردم روستاها بخصوص دامداران بیشترین راه انتقال را مصرف شیر الوده می دانند لذا توجه به سایر راههای  پیشگیری شامل پوشاندن دهان وبینی با ماسک یا پارچه تمیز و استفاده از دستکش هنگام تمیزکردن محل نگهداری دامها، دوشیدن شیروهنگام زایمان دام ضروری است.

مردم

3. کارگاه بیماری تب مالت در شهرستان گیلان غرب

 

به منظور بالابودن میزان بروز بیماری تب مالت در شهرستان گیلان غرب کارگاهی تحت همین عنوان توسط واحد بیماریهای مرکز بهداشت با همکاری شبکه دامپزشکی در محل مرکز بهداشت شهرستان در مرداد ماه سال 89 برگزار گردید.

دکتر حیدری سرپرست شبکه دامپزشکی به اهمیت مسئله تست و کشتار برای کنترل این بیماری و همچنین مشکلات ناشی از آن در منطقه صحبت کرد. دکتر مسعود سعیدی نژاد پزشک مرکز بهداشتی درمانی حیدریه در خصوص بیماری تب مالت ، راه های انتقال ، راههای پیشگیری و کنترل آن و همچنین نحوه درمان صحبت کرد و در ادامه سیمای  بیماری تب مالت در شهرستان و استان توسط رکن الدین مهدی زاد کارشناس مسول بیماریها برای حاضرین  تشریح شد.

 کارکنان

  

4.نصب 30عدد پلاکارد تب مالت درسطح روستاههای که آلوده به بیماری تب مالت هستند

 

۱۲ دی ۱۳۸۹ ۱۰:۱۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید