اخبار

تغذیه نوزادان کمتر از ۷ ماه با آب قند، چای وسوپ موجب سوءتغذیه در آنها می شود

تغذیه نوزادان کمتر از ۷ ماه با آب قند، چای وسوپ موجب سوءتغذیه در آنها می شود
همه کودکان از بدو تولد تا ۷ ماهگی تنها می توانند از شیر مادر استفاده کنند و نباید با خوراندن آب قند، چای، سوپ و یا حتی آب میوه آنها را با سوء تغذیه مواجه کرد

 

همه کودکان از بدو تولد تا ۷ ماهگی تنها می توانند از شیر مادر استفاده کنند و نباید با خوراندن آب قند، چای، سوپ و یا حتی آب میوه آنها را با سوء تغذیه مواجه کرد.

چای موجب ایجاد کم خونی در کودکان می شود و بیسکوئیت نیز پس از سبوس گیری عاری از ویتامین های مورد نیاز برای رشد نوزادان خواهد بود.

 بیسکوئیت با ترکیبات آرد گندم نباید به کودکان کمتر از ۷ ماه داده شود؛عوارض مصرف این خوراکی برای کودکان ۳ و ۴ ماهه می تواند به شکل آلرژی به گندم و اسهال های مزمن خودنمایی کند.

کاهش مصرف شیر مادر برای کودکان منجر به سوء تغذیه می شود و با عوارضی همچون کم خونی همراه خواهد بود. غذاهای بزرگسالان دارای مقدار متناوبی نمک و ادویه است که مصرف آن برای کودکان کمتر از ۲ سال بسیار مضر است.

مصرف نمک برای کودکان ۴ تا ۵ ماهه موجب احتباس آب و املاح می شود و به دلیل آن که کلیه این کودکان هنوز امکان دفع نمک را ندارد عوارضی را در ناتوانی کلیه برای آنها ایجاد خواهد کرد.

همچنین روده کودکان کمتر از ۲ سال نیز توانایی فراوانی در جذب مواد مختلف دارد که پس از مصرف ادویه به سرعت وارد خون آنها می شود و با تحریک سیستم ایمنی بدن موجب ترشح و حساسیت خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۳۱ اَمرداد ۱۳۸۹ ۱۸:۳۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید