اخبار

این نکات مهم را به دانش‌آموزان یاد بدهید

این نکات مهم را به دانش‌آموزان یاد بدهید
 
کارشناس مسئول سلامت مدارس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت حضوری مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: در همین راستا نیاز است والدین رعایت برخی پروتکل های بهداشتی را به دانش آموزان آموزش دهند.

الهه صادقی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه مدارس در سال تحصیلی جدید با تمام ظرفیت و بصورت حضوری فعال هستند، گفت: اولین نکته مهم در بحث بازگشایی مدارس، واکسیناسیون دانش آموزان است و از والدین درخواست داریم حتما برای تزریق و یا تکمیل واکسیناسیون فرزندان خود اقدام کنند.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت واکسیناسیون در دانش آموزان 12 تا 18 ساله مطلوب است، اما مشکل اصلی در پیش دبستانی ها و دانش آموزان رده سنی پنج تا 12 سال است که میزان واکسیناسیون در آنها خوب نیست و نیاز است والدین با توجه به ایمنی پایین بدن این کودکان هرچه سریعتر نسبت به واکسیناسیون آنها اقدام کنند.

وی افزود: نکته مهم بعدی استفاده از ماسک است و دانش آموزان باید در طول ساعات حضور در کلاس درس که یک محیط بسته محسوب می شود، حتما از ماسک استفاده کنند و والدین باید این موضوع مهم را به دانش آموزان یاد دهند.

صادقی گفت: در کنار دانش آموزان تمام پرسنل مدرسه و مربیان و معلمان هم باید در طول ساعت درس از ماسک استفاده کنند.

وی افزود: والدین همچنین باید به دانش آموزان یاد بدهند که با همکلاسی هایشان روبوسی نکرده و دست ندهند و حتما از وسایل شخصی خودشان در مدرسه استفاده کنند.

این کارشناس مسئول سلامت مدارس گفت: همچنین والدین باید مایع ضدعفونی کننده، الکل کوچک و دستمال مرطوب را در کیف دانش آموزان قرار داده و طرز استفاده آن را هم به دانش آموزان یاد دهند.

صادقی گفت: همچنین والدین باید به دانش آموزان یاد دهند که قبل از مصرف هر خوراکی و بعد از استفاده از سرویس بهداشتی حتما دست های خود را با آب و صابون به دقت بشویند.

کارشناس مسئول سلامت مدارس مرکز بهداشت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در خصوص میان وعده دانش آموزان هم توصیه می شود والدین لقمه های خانگی یا خوراکی های بسته بندی شده و میوه های شسته و ضدعفونی شده را در کیف دانش آموزان قرار دهند.

وی افزود: اگر دانش آموزان قصد خرید از بوفه مدارس را دارند، باید به آنها یاد بدهند که از خوراکی های بسته بندی شده استفاده کنند.

صادقی خاطرنشان کرد: بوفه مدارس حق عرضه غذای گرم و یا خوراکی های فله ای را ندارند و والدین در صورت مشاهده باید این موضوع را به سامانه 190 گزارش دهند.

وی با اشاره به نزدیک شدن فصل سرما هم گفت: با توجه به لزوم برقراری تهویه در محیط کلاس، والدین باید با لباس گرم بچه ها را بپوشانند تا بتوان در ساعات کلاس گوشه پنجره کلاس را باز گذاشته و تهویه مناسب در کلاس برقرار شود.

این کارشناس مسئول سلامت مدارس خاطرنشان کرد: در کنار این اقدامات والدین چنانچه در کودک خود علائمی مشابه سرماخوردگی از جمله آبریزش بینی، سرفه، سردرد، بدن درد و کوفتگی بدن مشاهده کردند، باید از فرستادن فرزندان خود به مدرسه جلوگیری کرده و حتما در سریعترین زمان آنها را به نزدیک ترین مرکز بهداشت ببرند.
۳۰ شهریور ۱۴۰۱ ۰۸:۵۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید