اخبار

اثرات ویروس کورونا روی کودکان

اثرات ویروس کورونا روی کودکان

اثرات ویروس کورونا روی کودکان
کودکان معمولاً به‌عنوان ناقلان عمده بیماری‌های تنفسی شناخته می‌شوند. با این حال، به‌صورت تعجب‌آوری، به‌نظر می‌رسد در مورد COVID-19 این گونه نباشد. همچنین، بین افراد بستری‌شده معمولاً کودک دیده نمی‌شود.
 به نقل از سانه دانش ایران (ردا)  مطالعات نشان داده‌اند که کودکان دبستانی احتمال کم‌تری دارد که به COVID-19 مبتلا شوند. با وجودی که ۲۹٪ جمعیت جهان را کودکان تشکیل می‌دهند، تنها حدود ۸٪ بیماران مبتلا به COVID-19 کودک هستند. البته احتمال دارد که این میزان کم گزارش شده باشد، چرا که کودکان معمولاً علامتی ندارند.
با این حال، کودکان از اثرات غیرمستقیم این بیماری در امان نیستند؛ اثراتی همچون سوءاستفاده فیزیکی، اختلال در یادگیری، اضطراب و افسردگی.
 ابتلای کم‌تر کودکان می‌تواند به چند دلیل باشد؛ از جمله احتمال پاسخ ایمنی ذاتی قوی‌تر و نداشتن عواملی مانند آسیب به بافت پوششی رگ‌های خونی، تغییرات سنی سیستم ایمنی و چاقی، دیابت و فشار خون.
 کودکان از عوامل عمده انتقال ویروس نیستند و WHO هم بیان کرده است که به‌نظر نمی‌رسد بازبودن مدارس اثر چندانی روی میزان انتقال بیماری داشته باشد. بسته‌بودن مدارس می‌تواند علاوه بر اثر روی یادگیری درس‌ها، اثرات روحی و روانی زیادی روی کودکان داشته باشد.
منبع
۳ اسفند ۱۳۹۹ ۲۲:۵۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید