اخبار

گزارش اقدامات هفته ایدز در مرکز بهداشت شهرستان گیلان غرب

گزارش اقدامات هفته ایدز در مرکز بهداشت شهرستان گیلان غرب
هفته اطلاع رسانی ایدز در مرکز بهداشت شهرستان گیلان غرب
 
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گیلان غرب در آغاز هفته اطلاع رسانی به مناسبت روز جهانی بیماری ایدز واحد پیشگیری و مبارزه با بیماریها در مراکز بهداشتی درمانی با استفاده از "بنر" ، " پوستر " ، پمفلت و کارتهای طراحی شده برای معرفی مرکز VCT اقدام به اطلاع رسانی کرد.
آقای محمدرضا رحیمی کارشناس مرکز VCT  ضمن تاکید بر اطلاع رسانی عنوان کرد مهمترین کار جلب اعتماد گروهها و افراد دارای رفتارهای پرخطر هستند که با آگاهی به مرکز VCT مراجعه کنند و ما در این راستا اقدام به طراحی کارت معرفی مرکز مشاوره و آزمایش داوطلبانه بیماریهای رفتاری کرده ایم و آن را در اختیار پزشکان مراکز بهداشتی درمانی ، مطبها خصوصی و بیمارستان قرار داده ایم تا به این افراد ضمن مشاوره ارائه دهند و آنها را به مراجعه ترغیب نمایند .
 
 بنر                                    پمفلت
 
 
 
 
برگزاری مراسم زنگ هشدار ایدز در مدارس سطح شهر شهرستان گیلان غرب
 
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان گیلان غرب طی هماهنگی بعمل آمده توسط واحدهای بهداشت مدارس مرکز بهداشت و آموزش و پرورش در تاریخ 10/9/89 مراسم زنگ هشدار ایدز در مدارس سطح شهر گیلان غرب به صدا درآمد و به صورت نمادین نیز مراسم آن در دبیرستان خدیجه کبری با حضور خانم پروانه احمدی مسول واحد بهداشت مدارس و محمدرضا رحیمی کارشناس مرکز VCT  برگزار شد .
در طی این مراسم آقای رحیمی در رابطه با اهمیت شناخت ایدز و راههای پیشگیری از آن برای حاضرین سخنرانی کردند.
 
 
 
 
*
 
 
برگزاری همایش ایدز در مرکز بهداشت گیلان غرب
 
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گیلان غرب به مناسبت روز جهانی ایدز 10 آذرماه همایشی با حضور مسولین تمامی نهادها و ادارات شهرستان ، رابطین بهداشتی مراکز بهداشتی درمانی شهری و ادارات ، معلمین پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش ، مددکاران اداره بهزیستی ، هلال احمر ، کمیته امداد ، کلیه پرسنل بهداشتی درمانی و مهندس کماسی کارشناس ایدز استان برگزار گردید.
در این همایش ابتدا دکتر کیومرث بهرامی سرپرست شبکه بهداشت و درمان ضمن خیرمقدم به بیان کلیاتی از بیماری ایدز اشاره کردند در ادامه دکتر بهمن پوریاور سرپرست بهداشت و درمان شهرستان اپیدمیولوژی بیماری را شرح دادند.
صفدر پالایش بهورز مرکز بهداشتی درمانی گورسفید قطعه شعری به زبان کردی در غال طنز درباره ایدز سرودند و آقای مهندس کماسی کارشناس ایدز استان درباره راه های انتقال ،پیشگیری و سیاستهای کنترلی آن در کشور صحبت نمودند و در نهایت به دو تن ازکارشناسان و فعالان مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری گیلان غرب آقای علیرضا حسن زاده و آقای محمدرضا رحیمی با اهداء جوایزی قدردانی و تشکر شد.
 
*
*همایش ایدز
 
 
 
 
رابطین بهداشت ادارات و روز جهانی ایدز
              
تشکیل کلاس آموزشی با حضور رابطین بهداشت ادارات و مسولین آموزش سلامت مراکز بهداشتی درمانی در محل مرکز بهداشت شهرستان گیلان غرب.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان گیلان غرب محمدرضا رحیمی کارشناس مرکزVCT  گفت: با توجه به شعار سالروز جهانی ایدز "دسترسی به آموزش ، پیشگیری، مراقبت و درمان ایدز حق هر انسان است "ما برآن شدیم تا با برگزاری کلاس آموزشی با حضور رابطین بهداشت ادارات و مسولین آموزش سلامت مراکز بهداشتی درمانی در محل مرکز بهداشت شهرستان گیلان غرب بتوانیم با بیان اهمیت این امر برای متولیان عرصه آموزش آنها را با آخرین اخبار و اطلاعات در زمینه بیماری HIV / ایدز آشنا کنیم که بتوانند برای جمعیت های تحت پوشش خود به طور صحیح اطلاع رسانی کنند ، این جلسه که با همکاری خانم زهرا محمدپور کارشناس مسول واحد آموزش سلامت برگزار گردید آقای رکن الدین مهدی زاد کارشناس مسول واحد بیماریها به ارائه آخرین آمار و مطالب در خصوص ایدز پرداختندکه مورد توجه حاضرین قرار گرفت.
 
 
 
 
برگزاری مسابقه فوتبال به مناسبت روز جهانی ایدز
 
به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت گیلان غرب به مناسبت روز جهانی ایدز مسابقه فوتبال بین تیم شبکه بهداشت و درمان شهرستان گیلان غرب و منتخب ادارات این شهرستان برگزار گردید.
محمدرضا رحیمی کارشناس مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری عنوان کرد که این مسابقه به مناسبت روز جهانی ایدز 10 آذرماه بین تیم شبکه و منتخب ادارات به منظور اطلاع رسانی در هفته اطلاع رسانی ایدز در سالن ورزشی تربیت بدنی شهرستان گیلان غرب در محیطی پرنشاط برگزار گردید و اظهار امیدواری کرد که بتوانیم در آینده نیز در مراسمات ورزشی برای تحقق شعار سالروز جهانی ایدز "دسترسی به آموزش ، پیشگیری، مراقبت و درمان ایدز حق هر انسان است " با توزیع تراکت ، پمفلت ، پوستر و پلاکارد بتوانیم جوانان را بیشتر با این بیماری و راههای پیشگیری از آن آشنا کنیم.
 
 
 
 
 
فعالیتهای انجام شده به مناسبت روز جهانی ایدز
شعار روز جهانی ایدز((دسترسی به آموزش،پیشگیری،مراقبت ودرمان بیماری ایدزحق هرانسان است))
 
·   برگزاری همایش روز جهانی ایدزبادعوتبا حضور مهندس کماسی کارشناس ایدز استان،
 مسولین تمامی نهادها و ادارات شهرستان ، رابطین بهداشتی مراکز بهداشتی درمانی شهری و ادارات ،مشاورین تربیتی مدارس آموزش و پرورش ، مددکاران و مربیان مهد کودک اداره بهزیستی ،امدادگران هلال احمر ، کلیه پرسنل بهداشتی درمانی و مهندس کماسی کارشناس ایدز استان
·   گزارش فعالیتهای مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری وهفته جهانی ایدزدر کارگروه بهداشت شهرستان
·   اطلاع رسانی ومعرفی مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری درهفته جهانی ایدز از طریق پایگاه بهداشتی وشماره یک
·   توزیع تراکت وبروشوربین ادارات ومراکز بهداشتی درمانی ونوشتن پلاکاردونصب درسطح شهر
·   هماهنگی با سازمان تبلیغات اسلامی به منظور اطلاع رسانی درخصوص بیماری ایدز توسط روحانیون سطح شهر و روستای تحت پوشش
·   هماهنگی با آموزش وپرورش درخصوص زنگ هشدار وسخنرانی مدیران برای دانش آموزان درخصوص بیماری ایدز
·   برگزار مسابقه فوتبال به مناسبت روز جهانی ایدز
·   هماهنگی با آموزش وپرورش درخصوص برگزاری مسابقه مقاله نویسی تحت عنوان بیماری ایدز
·   هماهنگی با ادارات مخابرات،برق،آب جهت درج پیام روز جهانی ایدز برروی قبوض
·   برگزاری کلاس آموزشی جهت رابطین ادارات و کارکنان واحدهای آموزش سلامت در تاریخ15/10/89
·   برگزاری جلسات آموزشی جهت متصدیان اماکن در طول هفته ایدز
·   برگزاری جلسات آموزشی جهت مادارن بارداردرهفته ایدز
·   برگزاری جلسات آموزشی جهت پرسنل نهضت سواد آموزی ، بسیج خواهران .کمیسیون بانوان
·   نوشتن 6 عدد پلاکارد با شعار (دسترسی به آموزش ، پیشگیری ، مراقبت ودرمان بیماریها ایدز حق هر انسان است )
۲۲ آذر ۱۳۸۹ ۱۰:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید