اخبار

هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گیلانغرب

هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گیلانغرب
روز بارانی سه شنبه چهارم آذر ماه 93 همراه بود با سفر هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به بخش گواور و شهرستان گیلانغرب ،برنامه با صبحانه کاری در محل سالن جلسات شهرداری گواور وگزارش مفصل دکتر صوفیوند سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان آغاز گردید وپس از افتتاح بیمارستان صحرایی در شهرسرمست با جلسه اصلی در سالن اجتماعات بیمارستان الزهرای (س) گیلانغرب ادامه یافت ... در این برنامه فرماندار محترم گیلانغرب و بخشدار محترم گواور حضور فعال داشتند.

 بیمارستان صحرایی در سرمست افتتاح شد

بسیج جامعه پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بهداری سپاه این بیمارستان را راه اندازی کرد.
                        بیمارستان صحرایی سرمست با 30 تخت پزشکی افتتاح شد.

 در مراسم افتتاح این بیمارستان سرپرست دانشگاه و اعضای هیئت رییسه دانشگاه، فرماندهی ارشد سپاه در غرب کشور، فرمانده لشکر سپاه نبی اکرم فرماندار گیلانغرب و جمع زیادی از بسیجیان حضور داشتند.

رییس بسیج جامعه پزشکی در این مراسم گفت:در این بیمارستان خدماتی شامل ویزیت پزشک متخصص در رشته های داخلی، جراحی عمومی، اطفال، زنان و زایمان، گوش و حلق و بینی، سونوگرافی، رادیولو‍ژی، کلیه و مجاری ادرار،چشم،ارتوپدی، پوست،مغز و اعصاب ، اعصاب و روان، قلب و عروق، بیهوشی، عفونی،جراحی مغز و اعصاب، دندانپزشکی و نیز سه رشته وق تخصصی شامل گوارش، قلب و عروق و ریه به مردم ارایه می شود.

دکتر مسعود قلعه سفیدی گفت: این بیمارستان با همکاری تنگاتنگ دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداری سپاه برپا شده است و در حاشیه آن با برگزاری کارگاه هایی به آموزش بهداشت به مراجعه کنندگان می پردازند.

همچنین همکاران این طرح ضمن حضور در مدارس منطقه برای دانش آموزان نیز کارگاه های مختلفی چون اعتیاد و مشکلات آن ، بهداشت عمومی و ... برگزار می کنند و به شرکت کنندگژان نیز اقلام بهداشتی شامل صابون، شامپو خمیردندان و ... اهدا می شود.

  فرمانده سپاه نبی اکرم: از تمام کسانی که در راه اندازی بیمارستان صحرایی نقش داشته اند تشکر می کنم 

سردار ریحانی در مراسم افتتاح بیمارستان صحرایی:هم اکنون در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تفکر خالصانه بسیج حکمفرما شده است.
فرمانده سپاه نبی اکرم کرمانشاه در مراسم افتتاح بیمارستان صحرایی در بخش سرمست با اشاره به وجود روحیه بسیجی در دانشگاه ، توجه به مردم را اصلی ترین شاخصه این روحیه معرفی کرد.

سردار ریحانی پیروی از دستورالعملهای دینی را راهکار مناسبی برای پیشرفت بهداشت در جامعه معرفی کرد و خواستار توجه جدی تر به مقوله سبک زندگی برای دستیابی به سلامت در جامعه شد.

وی ضمن سپاس از تمام دست اندرکاران راه اندازی بیمارستان صحرایی خدمت رسانی به محرومین را یکی از اهداف انقلاب اسلامی دانست و گفت: امیدواریم با ترویج بهداشت در میان مردم به جایی برسیم که دیگر نیازی به احداث بیمارستان نباشد بلکه مردم با پیشگیری مانع بوجود آمدن بیماری شوند.

اعضای هیئت رییسه دانشگاه در بیمارستان الزهرای شهرستان گیلانغرب گرد هم آمدند

اعضای هیئت رییسه دانشگاه در بیمارستان الزهرای شهرستان گیلانغرب گرد هم آمدند.

اعضای هیئت رییسه دانشگاه با حضور فرماندار شهرستان گیلانغرب در بیمارستان الزهرائ (س) این شهر گرد هم جمع شدند تا به پایش شبکه گیلانغرب و چالش های بهداشتی درمانی پیش رو این منطقه بپردازند.

در این نشست دکتر الماسی به ارائه گزارش درخصوص پایش بیمارستان الزهرا(س) ماندگاری پزشکان متخصص، ارتقای کیفیت در 4 بعد و کاهش فرانشیز بیماران، خدمات ویزیت، هتلینگ و ترویج زایمان طبیعی پرداخت.

در ادامه مهندس اردلان به ارائه گزارش در خصوص مسائل بهداشتی شبکه گیلانغرب پرداخت و گفت: کل شهرستان ها تحت پوشش پزشک خانواده هستند، و براساس گزارش از بیمه روستائیان، گیلان غرب نسبت به سال 92 وضعیت بهتری پیدا کرده است.

در 8 ماه اول سال به طور میانگین 4 بار از شبکه گیلان غرب بازدید به عمل آمده است. وی با اشاره به اینکه فضاهای فیزیکی این شبکه نیاز به بازسازی دارد گفت: نقاط قوت شبکه بسیار زیاد است و همکاران با جدیت تلاش می کنند اما چالش های جدی پیش روی این شبکه است. یکی از این چالش ها کمبود نیرو و کمبود پزشک در این شبکه است.

مهندس اردلان، به بحث دیوارکشی و محیط سازی اشاره کرد که نیاز است اقدامی صورت پذیرد.

نبود کارشناس تغذیه، همکاری ضعیف بیمارستان اسلام آباد، کاهش درصد پوشش کودکان، ، کمبود دندانپزشک و در معرض خطر بودن 88 کارگر معدن را از دیگر چالش های پیش روی شبکه گیلان غرب دانست.

فرماندار گیلانغرب:به کالاهایی که غیر مجاز شمرده شود و سلامت جامعه را به خطر بیندازد اجازه ورود نمیدهیم.
معاون غذا و داروی دانشگاه در این نشست، گزارش خود را ارایه کرد و گفت: در چهار حوزه قاچاق کالای سلامت محور، تجهیزات پزشکی، دارو و غذا شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب را پایش کرده ایم که در بحث تجهیزات پزشکی سه دستگاه سونوگرافی و یک دستگاه رادیولو‍ی دیجیتال و آندوسکوپ را برای این شبکه ریاست دانشگاه قولش را گرفته اند.

دکتر قباد محمدی درخصوص تجهیزات مخصوص گفت: حدود 61 میلیون بدهی دارند، که 130 ملیون تومان بدهی تجهیزات سرمایه ای دارند.همچنین در حوزه غذا نیز 6 کارخانه مواد غذایی در این شبکه است که تحت نظارت معاونت غذا و دارو است، یک کارخانه شوینده نیز وجود دارد که در حال فعالیت هستند. کارخانه سنگ نمک در این شهرستان بود که نمک تصفیه نشده داشت که پروانه این کارخانه تعلیق شد.

وی گفت: در حوزه سلامت محور شامل: فروشگاه های مواد بهداشتی، آرایشگاه ها، باشگاه های بدنساز، عطاری ها حاضریم که آموزش بدهیم.

دکتر محمدی همچنین با توجه به افتتاح بازاچه مرزی گفت: در اقلام ، دارو ، مواد غذایی، تجهیزات پزشکی و بهداشتی آرایشی از راه گمرک صورت بگیرد و از راه کوله بری، با توجه به اینکه هیچ استعلامی در خصوص این مواد وجود ندارد و برگه ترخیص ندارند، صورت نگیرد.

دکتر عبدی مدیر داروی دانشگاه نیز به نقاط قوت شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب در بخش دارو اشاره کرد و گفت: سیستم گرمایش انبارهای نگهداری دارو حتما نصب شود و مسئول فنی در شیفت صبح حتما حضور داشته باشد.

تقویت واحدهای اعتباربخشی، و حضور مسئول انبار به صورت یک تحویل گیرنده و یک تحویل دهنده را از اقدامات ضروری در حوزه داروی این شبکه دانست.

دکتر رحیمی، در بخش نظارت بر دارو، گزارشی را ارائه و در خصوص تجویز دارو در شبکه گیلانغرب و مقایسه آن با استان اشاره کرد و گفت : این شهرستان نسبت به میانگین استانی جزء شبکه هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بحث تزریقی در این شبکه با چالش مواجه است افزود: سیر ارتقاء شبکه در بحث تجویز دارو از سال 91 تاکنون سیر اصلاحی است اما با شیبی بسیار کم همراه است.

 سرپرست دانشگاه: شهرستان گیلانغرب در برنامه ریزی های دانشگاه در اولویت قرار دارد

دکتر کریم: به دنبالگزارشات رسیده نشان از پیشرفت شبکه بهداشت گیلانغرب دارد اما باید برای ارتقای بیشتر آن بکوشیم.

سرپرست دانشگاه با اظهار مطلب فوق گفت: مردم گیلانغرب حق زیادی بر گردن میهن انقلابی دارند اما کم توقع و قدردانند .

دکتر حسین کریم که در پایان نشست کاری 5 ساعته برای ارایه گزارش پایش کارشناسان معاونت های توسعه مدیریت و منابع، امور بهداشتی، امور درمان، غذا و دارو  در شبکه گیلانغرب سخن می گفت افزود: با تامین نیروهای متخصص برای شبکه برابر چارت سازمانی بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی  از مدیران سازمانی خواست تا با برنامه ریزی صحیح و تامین بلوک زایمانی مردم را به سمت زایمان طبیعی سوق دهند .

سرپرست دانشگاه همچنین در مورد دیگر مسایل شبکه گفت: اولین مجوز استخدامی دانشگاه در خصوص مناطق محروم است و تا این مناطق بی نیاز نگردد در مناطق برخوردارجذب نیرو نخواهیم داشت.

تامین داروساز و پاتولوژیست، احداث و تجهیز 3 پایگاه فوریت های پزشکی، حل مشکلات بخش سرمست، احداث مرکز درمان بستر، اجرای طرح روستای سالم و ... از جمله تصمیمات اتخاذ شده در جلسه بود.

2

6
6
6
3
3

  

3
3
3
3
2
2
2
2  

گیلانغرب 1  

گواور
 

  

۵ آذر ۱۳۹۳ ۱۷:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید