اخبار

دکتر عبدی : افزایش مشارکت مردم در رویکرد سلامت بسیار تاثیر گذار است.

دکتر عبدی : افزایش مشارکت مردم در رویکرد سلامت بسیار تاثیر گذار است.

 

     دومین نشست توجیهی - مشورتی روسای خانه مشارکت مردم استان کرمانشاه با حضور روسای خانه مشارکت شهرستان ها و استان برگزار شد.

دکتر حسین بیگلری رییس دبیرخانه کارگروه سلامت وامنیت غذایی گفت این نشست با هدف ایجاد درک و زبان مشترک ، توانمند سازی مردم در راستای ارتقای سلامت خود وجامعه ، تسهیل برنامه اهداف جامع سلامت استان و دسترسی عملی تر به نیازهای سلامت محور مردم با مشارکت فعال مردم در قالب الگوی استقرار خانه های مشارکت مردم توسط دبیرخانه تخصصی سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی برگزارمی گردد.

   دکتر عبدی مشاور و رییس دفتر ریاست دانشگاه با اشاره به اینکه افزایش مشارکت مردم در رویکرد سلامت بسیار تاثیر گذار است هدف از این نشست را شناسایی مشکلات سلامت محور جامعه توسط مردم و انتقال مطالبات به مسئولین و مدیران عنوان کرد.

دکترعبدی در ادامه افزود وزارت بهداشت به تنهایی نمیتواند سلامت مردم را تامین کند ونیازمند مشارکت آحاد جامعه می باشد که البته  پیشنهادات مردم بایستی با لحاظ کردن هزینه اثر بخشی باشد که با کمترین هزینه وبهترین روش مطالبات مورد پیگیری قرار گرفته و ختم به نتیجه شود.

دکتر رضایی رییس  اداره تامین وارتقای سلامت دبیرخانه کارگروه سلامت ومنیت غذایی نیز گفت  سه وظیفه عمده برای خانه مشارکت طراحی شده است که شامل انتقال مطالبات سلامت محور مردم به مسئولین ومدیران، انتقال پیام های سلامت محور به مردم وهمچنین نهادینه سازی تشکیلاتی به منظور ساماندهی توانمند سازی مردم وافزایش دسترسی به گروههای آسیب پذیر جامعه وحمایت طلبی اجتماعی می باشد.

وی در ادامه گفت درگیر شدن جامعه در ارتقای سلامت فرایندی است که طی آن بین دولت و جوامع محلی در زمینه برنامه ریزی ، اجرا وکاربرد فعالیت های سلامتی شراکت بوجود می آید تا موجبات افزایش خود اتکایی وکنترل اجتماعی را فراهم آورد.

دکتر مولاداد حسینی رییس خانه مشارکت مردم  استان نیز در این جلسه گفت شوراها همواره والاترین، عمیق ترین واصلی ترین مکانسیم برای حضور مردم می باشد.

وی با اشاره به اینکه همه مردم خواستار مشارکت هستندگفت البته جایگاه این مشارکت باید مشخص باشد لازم است دراین نشست ها حرکتی را راه اندازی کنیم چرا که با پتانسیل موجود میتوان تشکیلات منسجمی را بوجود آورد که در حوزه سلامت اقدامات مفید و موثری را انجام دهد.

 در خاتمه این نشست روسای خانه های مشارکت مردم پیشنهادات و نظرات خود را ارائه دادند.


۱۱ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۰۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید