اخبار

معاونت غذا و دارو برای ارتقای سلامت کارکنان بجای شیرینی جات از جایگزین های سالم در مراسم استفاده می کند

معاونت غذا و دارو برای ارتقای سلامت کارکنان بجای شیرینی جات از جایگزین های سالم در مراسم استفاده می کند

معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با توجه به رسالت ذاتی خود که حفظ و ارتقاء سلامت جامعه است  و نیز در همراهی با ستاد یکپارچه ارتقای سواد سلامت استان مصمم به  استفاده از جایگزین های سالم به جای شیرینیجات در این اداره شد.

دکتر قباد محمدی  با بیان موارد فوق افزود: امروزه مصرف انواع شیرینی و نیز آبمیوه های صنعتی به معضل بزرگی برای سلامتی مردم تبدیل شده است که با دارا بودن قند و چربی  ناسالم  و نیز مواد نگهدارنده در آبمیوه های صنعتی منجر به شیوع بیماری هایی از قبیل دیابت، بیماری های قلبی عروق و غیره در بین مردم شده است.

وی عنوان کرد: معاونت غذا و دارو با توجه به راه اندازی ستاد یکپارچه ارتقای سواد سلامت استان  توسط دانشگاه و آغاز رسمی برنامه های آن زین پس ورود و مصرف هرگونه شیرینی و آبمیوه صنعتی را به این معاونت و سرو آن در جلسات و برنامه ها ممنوع کرده و به جای آن از انواع میوه های تازه و سالم و جایگزین های مناسب مانند بسکویت های کم قند و دارای چراغ راهنمای رنگی تغذیه ای استفاده می نماید.

معاون غذا و دارو خاطرنشان ساخت: امید است با اجرای این طرح بتوانیم گامهای موثری  را  در ارتقاع سطح سلامت جامعه برداشته و به رواج فرهنگ زندگی سالم درمیان شهروندان کمک نماییم.

۲۸ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۴:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید