اخبار

هدف گذاری ایجاد 45 روستای "سالم" در کرمانشاه/ "سراب هرسم" چهارمین روستای سالم می‌شود

هدف گذاری ایجاد 45 روستای "سالم" در کرمانشاه/ "سراب هرسم" چهارمین روستای سالم می‌شود
مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه از هدفگذاری معرفی 45 روستا به عنوان روستای سالم در استان خبر داد.
امیر کرمی در گفت و گو با خبرنگار سرویس «اجتماعی» ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به شروع طرح روستای سالم از سال 1392 گفت: در مرحله اول این طرح قرار بر این شد از هر شهرستان یک روستا انتخاب شده و با انجام یک سری اقدامات در تمام شاخص های مهم فرهنگی، بهداشتی، آموزشی، عمرانی و... آن روستا به عنوان روستای سالم و الگویی برای سایر روستاها معرفی شود.

وی افزود: با پیشرفت کار درنهایت بطور میانگین سه روستا از هر شهرستان برای این کار انتخاب شد و در حال حاضر در مجموع 45 روستا به عنوان هدف روستای سالم در سطح استان انتخاب شده اند.

کرمی یادآور شد: بحث روستای سالم تنها به مباحث بهداشتی منتهی نمی شود و تلاش بر این است روستا در تمام شاخص ها از جمله مباحث آموزشی، کشاورزی، عمرانی، بهداشتی و ... به عنوان الگو مطرح شود.

وی افزود: کار در هر 45 روستا در حال انجام است و چنانچه بیش از 70 درصد انتظارات و برنامه ریزی های صورت گرفته در روستا پیش رود، آن روستا به عنوان روستای سالم معرفی می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در هر روستا نیز همیشه کار را از مباحث بهداشتی شروع می کنیم. بطور مثال برای بهبود وضعیت بهداشتی روستا باید دفع فاضلاب آن، دفع فضولات حیوانی و دفع زباله های روستا بصورت بهداشتی انجام شده و سرویس های بهداشتی عمومی در آن راه اندازی شود.

وی افزود: به همین تناسب دستگاه های دیگر از جمله آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، دامپزشکی و ... نیز برنامه هایی برای این روستاها تعریف کرده اند که در حال انجام است.

کرمی تصریح کرد: تاکنون سه روستا "پاتاق" سرپل ذهاب، "حوری آباد" جوانرود و "نسمه" شهرستان پاوه به عنوان روستاهای سالم معرفی شده اند و دو روستای "سراب هرسم" اسلام آبادغرب و "ژالگه" دالاهو نیز در اردیبهشت ماه طی برپایی جشنواره ای به عنوان روستای سالم معرفی می شوند.

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود: به احتمال زیاد چهارمین جشنواره روستای سالم 10 اردیبهشت ماه در روستای "سراب هرسم" اسلام آبادغرب برگزار می شود و تلاش داریم این جشنواره را نیز تا پیش از ماه مبارک رمضان در روستای "ژالگه" دالاهو نیز برگزار کنیم، زیرا دراین مراسم جشنواره جانبی دیگری از جمله جشنواره غذاهای محلی هم برگزار می شود.

کرمی تصریح کرد: کار در مابقی روستاها هم به خوبی در حال پیشروی است و دربرخی روستاها 60 تا 70 درصد پیشرفت دارد.
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۳:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید