اخبار

کارگروه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور برگزار شد

کارگروه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور برگزار شد

کارگروه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور با دستور کار تسهیل در امر نظارت بر عطاریها و رفع کمبودها و نواقص در این امر در معاونت غذا و دارو برگزار شد.

دکتر قباد محمدی در این جلسه که در روز چهارشنبه 24 بهمن ماه با حضور معاون دادگستری کرمانشاه، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری و برخی از مدیران ادارات ذی ربط در دفتر معاونت غذا ودارو  برگزار شد عنوان کرد : متاسفانه برخی از عطاریها اقدام به توزیع داروهای مخدر و روانگردان از قبیل متادون و ترامادول می کنند. همچنین دخالت در امر پزشکی، عرضه داروهای قاچاق، داروهای دست ساز و برخی از داروهای خارج از شبکه رسمی توزیع از دیگر تخلفاتی است که در بعضی از این عطاریها مشاهد می شود.

وی افزود : همکاری ارگانهای ذی ربط از قبیل استانداری، دادگستری، اداره تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی و معاونت غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص مبارزه با معضلات این صنف بسیار حائز اهمیت است.

دکتر بهمن مرادی فر معاون قضایی دادگستری استان کرمانشاه نیز در ادامه افزود : کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی حامی سلامت جامعه هستند و تمامی مسئولین نظارتی و قضات محترم دادگستری کرمانشاه همراه و پشتیبان این کارشناسان هستند. مسلما دادگستری نیز مانند سایر دستگاهها دغدغه صیانت از سلامت جامعه را دارد.

 وی خاطر نشان ساخت : برای برخورد محکم تر و قانونی تر با متخلفین این صنف لازم است پس از  بازرسی ، پرونده آن به طور دقیق و به درستی تشکیل شده و به انضمام سوابق و مستندات کافی  به دادگستری ارسال شود تا قاضی مربوطه بتواند اشراف بیشتری  نسبت به پرونده داشته باشد.

۲۵ بهمن ۱۳۹۷ ۱۰:۰۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید