اخبار

هدف‌گذاری افزایش 10 برابری صادرات "تجهیزات پزشکی" در سال آینده

هدف‌گذاری افزایش 10 برابری صادرات "تجهیزات پزشکی" در سال آینده
مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: برای سال آینده افزایش ۱۰ برابری صادرات تجهیزات پزشکی را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه دکتر رضا مسائلی امروز (24اسفند) در نشست با مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به ثبت 2700 قلم تجهیزات پزشکی در کشور، گفت: در حال حاضر هزار شرکت تولیدکننده تجهیزات پزشکی در کشور فعال است. 

وی با اشاره به پیشرفت و ارتقا روز افزون تجهیزات پزشکی تولید داخل گفت: همه کشورهای توسعه یافته امروز مسیری را که در آن قرار گرفته ایم طی کرده اند و اینطور نبوده از روز اول کیفیت تولید آنها بالا بوده باشد و این کار به مرور انجام شده است.  

وی افزود: کیفیت تجهیزات پزشکی تولید داخل نیز روز به روز در حال افزایش است و سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه خواهیم بود.

 مسائلی در ادامه از هدف‌گذاری افزایش 10 برابری صادرات تجهیزات پزشکی کشور خبر داد و افزود: امسال 24 میلیون دلار صادرات تجهیزات پزشکی داشتیم.

 وی افزود: در جلسه سازمان توسعه تجارت وزارت بهداشت درخواست افزایش 10 برابری صادرات تجهیزات پزشکی را داد و بر این اساس سال آینده صادرات 240 میلیون دلاری تجهیزات پزشکی هدفگذاری شده است.

 وی افزود: این ظرفیت در کشور وجود دارد و شرکت های تولید کننده تجهیزات پزشکی کشور از جمله شرکت های استان کرمانشاه در این راستا باید تلاش خود را مضاعف کنند.

 مشاور وزیر بهداشت تاکید کرد: اگر بخواهیم کشور پیشرفت کند باید هرکس در هرجایی که هست احساس مسئولیت کرده و تلاش خود را بیشتر کند.

 وی همچنین با اشاره به زلزله اخیر استان کرمانشاه گفت: نباید در درگیری های روزمره مشکلات مردم این مناطق فراموش شود.  

وی افزود: وزیر بهداشت حساسیت ویژه ای در رسیدگی به این مناطق دارند و در این زمینه نماینده ویژه تعیین کرده اند، مسئولین دانشگاه نیز باید حساسیت ویژه در این زمینه داشته و بصورت مستمر خدمات رسانی به این مناطق را در دستور کار قرار دهند.
۲۴ شهریور ۱۳۹۷ ۱۳:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید